Als je maar zeven minuten hebt, de ondertitel van het boek van Miller en Rollinck over Motiverende gespreksvoering in de gezondheidszorg. In zeven minuten je client helpen om te komen tot gedragsverandering, sterker nog om de motivatie bij de client te ontwikkelen om te komen tot die gedragsverandering. Ambivalentie ten aanzien van de gedragsverandering te onderkennen en daarbij tevens de ander te helpen om dit in te zien.
De training Motiverende gespreksvoering geeft je als hulpverlener praktische tools, waarmee je de innerlijke bereidheid van anderen om te veranderen kan vergroten. De training Motiverende gespreksvoering is in eerste instantie bedoeld voor medewerkers in de gezondheidszorg & welzijn, met name als je maar beperkt tijd hebt om de ander te bewegen om tot nieuw ‘gezond’ gedrag te komen. Maar ook in andere sectoren biedt de training uitkomst om succesvol gedragsverandering te bewerkstelligen. De techniek biedt tegenwoordig ook leidinggevende en coaches de mogelijkheid om hun medewerkers effectief te stimuleren tot wenselijke veranderingen. Sterker nog, ook voor onszelf kan de techniek waardevol zijn!